Dit Safety Leaflet vervangt het Safety Leaflet No 6 van 13 november 2018 en gaat in op de veranderingen op Lelystad Airport m.i.v. 07 november 2019.
Daardoor is het noodzakelijk geacht tijdig van start te gaan met he In de politiek is in het verleden afgesproken dat Lelystad Airport moet gaan fungeren als overloop van Schiphol middels het faciliteren van maximaal 45.000 vliegbewegingen groot handelsverkeer. (In de volksmond ook wel grote luchtvaart of Airliners genoemd).
Om dit mogelijk te maken is het noodzakelijk het vliegveld te veranderen van een ongecontroleerd vliegveld naar een gecontroleerd vliegveld d.m.v. het activeren van twee control zones (CTR’s) en vijf terminal manoeuvring areas (TMA’s), geleid door verkeersleiders onder regie van Luchtverkeersleiding Nederland (LVNL).
Dit jaar is door de minister bepaald dat Lelystad Airport op ieder gewenst moment in 2020 klaar moet zijn om het groot handelsverkeer te kunnen faciliteren.
Daardoor is het noodzakelijk geacht tijdig van start te gaan met het realiseren van de luchtruimen en de verkeersleiding om zodoende een gewenningsperiode te creëren (inregelperiode) voor zowel de verkeersleiding als de huidige gebruikers van het veld (General Aviation).
Download hier het bestand: Safety Leaflet